Plakat – stacja linii warszawskiego metra

25,0075,00

Plakat/fotografia jednego z tuneli drugiej linii warszawskiego metra.

Wyczyść

Opis

Plakat – stacja linii warszawskiego metra. Autorska fotografia jednego z tuneli drugiej linii warszawskiego metra. Pierwsze plany budowy metra w Warszawie powstały w latach 20. ubiegłego wieku. Ponadto, projekt zakładał budowę dwóch krzyżujących się linii: pierwszej, na najbardziej obciążonym kierunku północ–południe, która biegłaby od Pl. Unii Lubelskiej na Muranów i drugiej, na osi wschód–zachód, łączącej Wolę z Pragą. Jednak kryzys gospodarczy na początku lat 30. zahamował te działania. Do prac studialnych nad projektem metra powrócono w roku 1938. Prezydent Starzyński powołał Biuro Studiów Kolei Podziemnej. Do września 1939 r. opracowano ogólne plany i profile dwóch linii metra, plany skrzyżowań tunelu z siecią wodociągową i kanalizacyjną. Ponadto wykonano wstępne obliczenia konstrukcji tunelu i skrajni taboru oraz wstępne kosztorysy budowy. Jednakże, większość tych materiałów zaginęła podczas Powstania Warszawskiego.

Najdłuższe ruchome schody warszawskiego metra znajdują się na stacji Centrum Kopernika. Mają 40,4 metry długości. Przejazd nimi zajmuje 72 sekundy. Kilka lat temu amerykańska telewizja CNN opublikowała listę 12 najbardziej imponujących stacji metra w Europie. Warszawska stacja metra Plac Wilsona znalazła się w tej zaszczytnej dwunastce. W dodatku na stacji imponuje  kopuła w kształcie elipsy. W dodatku, w zależności od pory dnia świeci innym kolorem. Ponad to, nie każdy wie, że nie wszystkie zaplanowane stacje zostały zbudowane. Taki los spotkał planowaną stację na Placu Konstytucji i na Muranowie.

Podsumowując, Warszawa miała ambitne plany budowy metra już przed II Wojną Światową. Zakładano, że do 1973 roku miało być gotowych siedem linii o łącznej długości 43 km. Jednak idące pełna parą prace, przerwała wojna. Większość dokumentacji przepadła. Dziś metro ma dwie linie. Trzecia linia miałaby prowadzić od Stadionu Narodowego, przez Grochów na Gocław, a następnie przez Siekierki i Dolny Mokotów do Dworca Południowego. Czwarta prowadziłaby z Dworca Południowego, przez Mordor i Raków do Ursusa. Natomiast piąta linia łączyłaby Młociny z Tarchominem.

Plakat – stacja linii warszawskiego metra

Formaty do wyboru A2, A3 lub A4, drukowany na wysokiej klasy satynowym papierze o gramaturze 190 g.
Dodatkowo, do wysyłki pakowany w kartonową tubę.

A4 w cm: 21 x 29,7 cm
A3 w cm: 29,7 x 42,0 cm
A2 w cm: 42,0 x 59,4 cm

Zobacz pozostałe plakaty z podróży >

Dodatkowe informacje

Wymiary70 × 100 cm
Wymiar wydruku

, ,

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Tylko zalogowani klienci, którzy kupili ten produkt mogą napisać opinię.